Jak korzystać z portalu Access2Markets – szkolenie Komisji Europejskiej online dla polskich MŚP, rejestracja do 10 maja

13 października 2020 roku Komisja Europejska uruchomiła portal Access2Markets.

Nowy portal łączący w sobie informacje z bazy danych dostępu do rynków (Market Access Database „MADB”) oraz „Trade Helpdesk”, wprowadzając wiele nowych funkcji oraz informacji.

Aby zapewnić szybkie zapoznanie się z portalem przez europejską społeczność biznesową, Komisja Europejska organizuje szereg warsztatów dla przedstawicieli biznesu oraz powiązanych organizacji w różnych państwach członkowskich. Warsztaty dla polskich przedsiębiorców odbędą się 12 maja br. w formule online.

Access2Markets to kompleksowy “one-stop-shop” przeznaczony dla MŚP, który zapewnia szybkie dostęp do informacji o warunkach handlowych UE z resztą Świata – eksportu oraz importu na ponad 120 zagranicznych rynków.

Portal dostarcza wszelkich  informacji o wybranych produktach oraz umowach handlowych UE a także poradniki, filmy instruktażowe oraz wiele więcej –  we wszystkich oficjalnych językach UE.

Oprócz tego, na portalu znajduje się nowe narzędzie do oceny reguł pochodzenia produktu ROSA (Rules of Origin Self-Assessment), które filtruje i wyjaśnia zasady „narodowości ekonomicznej”, a lista kontrolna pomaga określić odpowiednie zasady do wybranego produktu. Użytkownicy mogą również używać portalu do zgłaszania napotykanych barier handlowych.

Kiedy:

12 maja br. godz. 9:00 – 13:00

Jak wziąć udział?

Aby wziąć udział w warsztatach, należy wypełnić formularz rejestracyjny online

Po rejestracji otrzymasz e-mailem z linkiem do platformy WebEx.

Termin rejestracji: do 10 maja br.

Oficjalny językiem wydarzenia będzie język polski.

Warsztaty zostaną nagrane i udostępnione uczestnikom w zestawie szkoleniowym wraz z prezentacją PowerPoint użytą podczas warsztatów. Zestaw szkoleniowy pomoże utrwalić zdobytą wiedzę i może być pomocny w szkoleniach wewnętrznych prowadzonych przez uczestników warsztatów. Nagranie może być również wykorzystane przez Komisję Europejską do celów informacyjnych i udostępnione publicznie.

Program warsztatów.

Webinarium: „Wsparcie dla przedsiębiorców w formie instrumentów finansowych programów ramowych Unii Europejskiej”, 29.04, g. 11:30

Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza wszystkich przedsiębiorców z sektora MŚP na bezpłatne webinarium pt.: „Wsparcie dla przedsiębiorców w formie instrumentów finansowych programów ramowych Unii Europejskiej”, które odbędzie się 29 kwietnia br. w godz. 11:30 – 13:00.  Webinarium poprowadzą eksperci Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej: Arkadiusz Lewicki, Magdalena Typa oraz Marek Ulman.

Arkadiusz Lewicki – dyrektor Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów UE oraz dyrektor Zespołu ds. Programów Publicznych i Środowisk Gospodarczych w Związku Banków Polskich. Członek Komitetu Finansowania Biznesu Europejskiej Federacji Bankowej, reprezentant środowiska bankowego w komitetach monitorujących programy operacyjne w Polsce na poziomie krajowym i regionalnym oraz w Komitecie Koordynacyjnym Narodowej Strategii Spójności przy Prezesie Rady Ministrów. Ekspert w pracach parlamentarnych, współautor wielu programów publicznych, wykładowca i autor publikacji z tematyki finansowej.

Magdalena Typa – koordynator Obszaru Finansowania Dłużnego, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Unii Europejskiej. Ekspertka z doświadczeniem zawodowym w realizacji projektów i programów ukierunkowanych na finansowanie sektora przedsiębiorstw ze środków własnych banku lub ze środków publicznych. Odpowiedzialna za oferowanie rentownych produktów i wdrażanie efektywnych procesów kredytowych oraz współpracę z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi w zakresie innowacyjnych produktów finansowych. Badaczka rozwoju i zmian przestrzeni ekonomicznej Polski.

Marek Ulman – koordynator Obszaru Instrumentów Kapitałowych Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Programów UE przy Związku Banków Polskich. Praktyk z szeroką wiedzą w zakresie budowania ekosystemu funduszy kapitału zalążkowego, oceny potencjału podmiotów dokonujących inwestycji kapitałowych w spółki znajdujące się na wczesnych etapach rozwoju, opłacalności projektów inwestycyjnych współfinansowanych z funduszy europejskich. Ma bogate doświadczenie z zakresu finansowania dłużnego i kapitałowego projektów inwestycyjnych z wykorzystaniem m. in. instrumentów finansowych programów ramowych Unii Europejskiej.

W programie webinarium:

  1. Dostępna oferta finansowania działalności i rozwoju przedsiębiorstw z zabezpieczeniem w formie gwarancji ze środków UE.
  2. Dostępna oferta finansowania dla przedsiębiorstw w formie inwestycji kapitałowych w ramach instrumentów finansowych programów ramowych.

Termin:

29 kwietnia br. godz. 11:30 – 13:00

Jak wziąć udział?

Webinar jest otwarty i nie wymaga rejestracji. W dniu transmisji uaktywni się player na stronie PARP.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) – badanie ankietowe (do 30.04)

Zapraszamy MŚP do udziału w badaniu na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) przez europejskie MŚP i przedsiębiorstwa typu start-up.

CSR odnosi się do odpowiedzialności przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Obejmuje to praktyki zrównoważonego rozwoju oraz włączenie kwestii społecznych, środowiskowych, etycznych, praw człowieka i konsumentów do działalności gospodarczej. Ankietę można wypełnić w języku angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim lub włoskim.

Wyniki tego badania zostaną wykorzystane do wsparcia Komisji Europejskiej i władz krajowych w lepszym zrozumieniu potrzeb przedsiębiorstw w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju. Badanie końcowe zostanie uzupełnione narzędziami ułatwiającymi działania w zakresie CSR dla MŚP. Udane wdrożenie CSR przez Państwa przedsiębiorstwo lub działania na rzecz zrównoważonego rozwoju może zostać wybrane jako przykład dobrych praktyk promowanych przez Komisję Europejską.

Link do ankiety: https://survey.alchemer.com/s3/6173207/CSR-survey-for-SMEs

Badanie skierowane jest tylko do MŚP działających w następujących branżach:

  • Przemysł rolno-spożywczy
  • Przemysł włókienniczy i odzieżowy
  • Transport
  • Handel detaliczny
  • Środki farmaceutyczne
  • Górnictwo i wydobycie
  • Turystyka i gościnność
  • Bankowość, finanse i ubezpieczenia

Ankieta nie powinna zająć więcej niż 20 minut.

Badanie jest realizowane przez „Visionary Analytics” w imieniu Agencji Wykonawczej Komisji Europejskiej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME). Ankieta jest anonimowa, chyba że zdecydują się Państwo podać swoje dane kontaktowe. Informacje dotyczące ochrony danych znajdują się tutaj. Więcej informacji można uzyskać pod adresem csr@visionary.lt

Spotkania Brokerskie online „Technology & Business Cooperation Days 2021”, 12-15 kwietnia 2021

W imieniu organizatorów – ośrodków sieci Enterprise Europe Network – zapraszamy podmioty związane tematycznie z targami przemysłowymi Hannover Messe, do wzięcia udziału w drugiej edycji online Spotkań Brokerskich „Technology & Business Cooperation Days 2021”.


Wydarzenie służy do zaprezentowania oferty Państwa firmy i do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, podczas dwustronnych rozmów z innymi uczestnikami. Udział w imprezie jest bezpłatny.

Spotkania przeznaczone są dla podmiotów szeroko związanych z przemysłem, szczególnie działających w obszarach:

• Rozwiązania Industry 4.0 i Smart Factory
• Technologie produkcyjne wydajne pod względem zasobów i energii
• Zrównoważona energia i mobilność
• Narzędzia pomiarowe

Więcej informacji oraz możliwość rejestracji znajdą Państwo na stronie: Technology & Business Cooperation Days 2021 – Home (b2match.io)

Technologie środowiskowe – business mixer z firmami z Wlk. Brytanii w ramach UK-Polish Tech Challenge, 23 marca 2021 r.

23 marca 2021 r. odbędzie się niepowtarzalne wydarzenie z udziałem brytyjskich korporacji – Cleantech Business Mixer. Do udziału zapraszamy polskie MŚP i startupy, które mogą zaproponować rozwiązanie na przynajmniej jedno z wyzwań zgłoszonych przez brytyjskie firmy.

Spotkania kooperacyjne poprzedzone zostaną krótkim webinarium. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, lecz konieczna jest wcześniejsza rejestracja online.

Cleantech Business Mixer to wydarzenie adresowane do polskich małych i średnich przedsiębiorstw oraz startupów, które oferują rozwiązania z zakresu technologii środowiskowych.

Na stronie internetowej możecie zapoznać się z wyzwaniami, jakie zgłosiły brytyjskie firmy uczestniczące w wydarzeniu. Jeśli możecie zaproponować konkretne rozwiązanie na przynajmniej jedno z wyzwań – nie zwlekajcie z rejestracją!

Program

  • O godzinie 10:00 odbędzie się krótkie webinarium wprowadzające, poświęcone sektorowi cleantech w Polsce i w Wielkiej Brytanii;
  • O godzinie 11:20 rozpoczną się dwustronne spotkania, umówione wcześniej między brytyjskimi korporacjami a polskimi MŚP i startupami.

Na czym polega business mixer i jak wziąć udział?

  • międzynarodowe dwustronne spotkania – business mixer obejmie dwustronne spotkanie między brytyjskimi korporacjami a polskimi MŚP i startupami;
  • profil uczestnika – aby uczestniczyć w wydarzeniu, podczas rejestracji musicie wypełnić profil tak, aby zawierał on informacje na temat Waszej działalności i o oferowanych rozwiązaniach; zachęcamy, by w tytule rozwiązania zamieścić numer wyzwania i nazwę korporacji, która je zgłosiła;
  • potwierdzone spotkania – po utworzeniu profilu i jego zatwierdzeniu przez organizatorów, możecie zaprosić wybrane korporacje na spotkania; aby spotkanie zostało dodane do Waszej agendy spotkań, musi zostać zaakceptowane przez korporację, którą zapraszacie;
  • agenda spotkań – każdy uczestnik na krótko przed wydarzeniem będzie dysponował listą umówionych spotkań wraz z ich godzinami;
  • bez konieczności instalowania oprogramowania – w tych wskazanych godzinach będziecie mogli dołączyć do wirtualnych pokoi spotkań bezpośrednio przez platformę b2match, tę samą, na której dokonujecie rejestracji; nie musicie w tym celu instalować żadnego oprogramowania; przed rozpoczęciem spotkań warto testowo odwiedzić taki wirtualny pokój, by sprawdzić, czy wszystko działa jak należy i czy np. Wasze oprogramowanie firewall nie blokuje dostępu;
  • językiem spotkań będzie język angielski;
  • udział jest bezpłatny.

Więcej informacji nt. spotkań udzielają:

Agnieszka Promianowska, agnieszka_promianowska@parp.gov.pl

Magdalena Zwolińska, magdalena_zwolinska@parp.gov.pl

Wydarzenie organizowane jest w ramach pilotażowego projektu UK-Polish TechChallenge, realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii RP, Ambasadę Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Webinarium: Fundusze w ramach Europejskiego Zielonego Ładu, 18 marca g. 11:30 – 13:00

Ośrodek Enterprise Europe przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza przedsiębiorców z sektora MŚP na bezpłatne webinarium pt.: „Fundusze w ramach Europejskiego Zielonego Ładu”, które odbędzie się 18 marca 2021 roku.

Webinarium poprowadzi dr hab. Bożena Ryszawska – profesor na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Jej prace naukowe skupiają się wokół problemów zielonej gospodarki, zrównoważonego rozwoju, zmian klimatu i transformacji energetycznej oraz zielonych finansów. Jest autorką książki „Zielona gospodarka – teoretyczne podstawy koncepcji i pomiar jej wdrażania w Unii Europejskiej”. Stworzyła Green Team odpowiedzialny za zieloną transformację Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jest także certyfikowanym liderem Climate Reality Project oraz członkiem networku klimatycznego w Polsce.

W programie webinarium:

  • Krajowy Plan na rzecz energii i klimatu i ustawa o OZE, a Europejski Zielony Ład.
  • Priorytetowe obszary działań dla MŚP i ich finansowanie.
  • Fundusze europejskie dla Polski w latach 2021-27.
  • Plan inwestycyjny na rzecz zrównoważonej Europy InvestEU.
  • Fundusz Sprawiedliwej Transformacji.
  • Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności Next Generation EU.
  • Programy operacyjne w umowie Partnerstwa i alokacja środków finansowych.
  • Regionalne Programy Operacyjne – działania dla MŚP.

Webinar jest otwarty i nie wymaga rejestracji. W dniu transmisji uaktywni się player na stronie PARP.

Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach budżetu Unii na lata 2021-2027 (webinarium 18.02.2021, g. 11:30-13:00)

Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza wszystkich przedsiębiorców z sektora MŚP na bezpłatne webinarium pt.: „Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach budżetu Unii na lata 2021-2027 (COSME – Single Market Programme, InvestEU)”.

Webinarium poprowadzi Małgorzata Pitala z Komisji Europejskiej, gdzie zajmuje się koordynacją polityki rynku wewnętrznego, rynkiem wewnętrznym towarów i usług, konkurencyjnością, polityką przemysłową oraz MŚP.

W programie webinarium:

  • Wieloletnie ramy finansowe Unii Europejskiej na lata 2021-2027 – wprowadzenie.
  • Podstawowe zagadnienia nowej strategii Unii Europejskiej dla małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw:
    – kontynuacja programu COSME w ramach Single Market Programme i InvestEU,
    – budżet,
    – formy pomocy,
    – beneficjenci.

Jak wziąć udział?
Webinar jest otwarty i nie wymaga rejestracji. W dniu transmisji uaktywni się player na stronie wydarzenia.

Dlaczego warto wziąć udział?

Jednolity rynek (single market) jest jedną z mocnych stron Unii Europejskiej. Umożliwia Europejczykom swobodne podróżowanie, naukę, pracę, życie. Dzięki niemu europejskie przedsiębiorstwa mogą sprzedawać produkty oraz usługi na terenie całej Unii.

Na lata 2021-2027 Komisja Europejska zaproponowała budżet w wysokości 4 miliardów euro na Program jednolitego rynku (Single Market Programme) z czego 2 miliardy euro przydzielone zostaną w ramach Funduszu InvestEU dla małych i średnich przedsiębiorstw. Celem Programu jest wspieranie konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw na zglobalizowanych rynkach. Nowy program jednolitego rynku jest nowoczesny, prosty i elastyczny, a przede wszystkim łączy szeroki zakres działań, które wcześniej były finansowane oddzielnie, w jeden spójny program. Udział w webinarium przybliży Państwu wiedzę na temat wsparcia jakie MŚP mogą otrzymać w ramach wyżej wymienionych działań.

Komercjalizacja i licencjonowanie własności intelektualnej – webinarium (11.02.2021)

Regionalny Ośrodek Enterprise Europe Network przy Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Europejskim IP Helpdesk zaprasza na webinarium Komercjalizacja i licencjonowanie własności intelektualnej
IP commercialisation and licencing
11 lutego 2021 r., godz. 10:30 – 12:00.

Dr Christian Hackl, ekspert Europejskiego IP Helpdesk, przedstawi m.in. następujące zagadnienia:

  • komercjalizacja własności intelektualnej i jej formy
  • jakie prawa własności intelektualnej mogą być licencjonowane
  • umowa licencyjna a inne umowy (cesji, dystrybucyjna)
  • możliwości wykorzystania patentu przez właściciela
  • czy opracowanie produktu w oparciu o własność intelektualną lub jej sprzedaż to jedyne opcje dla MŚP
  • kiedy licencjonowanie ma sens
  • przykłady najlepszych praktyk w licencjonowaniu technologii

oraz odpowie na pytania zgłoszone przez uczestników.

Webinarium odbędzie się w języku angielskim.

Udział bezpłatny po wcześniejszym przesłaniu karty zgłoszenia na adres: fundacja@frp.lodz.pl

2 edycja Solar Energy Business Mixer – Spotkania B2B On-Line (16-17.02.2021)

Serdecznie zapraszamy na drugą edycję spotkań brokerskich branży fotowoltaicznej. Spotkania będą skupiały wszystkie podmioty zaangażowane w sektor PV:

  • producenci oraz dostawcy paneli, ogniw krzemowych, materiałów i komponentów;
  • firmy usługowe;
  • konsultanci;
  • firmy budowlane;
  • dostawcy energii;
  • producenci systemów serwisowych;
  • wszystkie inne przedsiębiorstwa działające w branży PV.

Wydarzenie będzie miało miejsce 16-17 Lutego 2021 roku od 10:00 do 16:00 w formie on-line na specjalnie dedykowanej platformie internetowej b2match.

Z uczestnictwa w spotkaniach wynika szereg benefitów. Przedsiębiorstwa będą miały możliwość podjęcia współpracy międzynarodowej w aspekcie biznesowym oraz technologicznym. Dodatkową korzyścią jest szansa na poszerzenie wiedzy oraz doświadczeń poprzez spotkania z podmiotami krajowymi i zagranicznymi.

Udział w spotkaniach brokerskich jest bezpłatny. Zapraszamy do rejestracji:
https://ii-solar-energy-business-mixer.b2match.io/

Kontakt do osoby odpowiedzialnej za organizację spotkania:
Marcin Olszewski
m.olszewski@imbigs.pl
+48 22 853 21 82

Webinarium European Institute of Innovation and Technology (EIT): Knowledge and Innovation Communities and HUBs 15.01.2021

Biuro Business & Science Poland/NCBR zaprasza do udziału w webinarium pt. „The European Institute of Innovation and Technology (EIT): Knowledge and Innovation Communities and HUBs”, które odbędzie się 15 stycznia 2021 r. w godz. 10:00-13:15.

W kolejnym programie ramowym Horyzont Europa zaplanowanym na lata 2021-2027, istotne miejsce zajmuje III filar: Innowacyjna Europa, którego częścią jest Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT). W związku z tym biuro Business & Science Poland/NCBR we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego organizuje spotkanie informacyjne na temat działalności EIT.

Podczas spotkania będzie można zapoznać się z bieżącą działalnością Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii w Europie i w Polsce. Przedstawione zostaną również możliwości współpracy w ramach EIT pomiędzy różnymi podmiotami w obszarze badań, biznesu i edukacji.

Spotkanie otworzą: Ewa Kocińska-Lange, Dyrektor Business and Science Poland/NCBR, Mateusz Gaczyński, z-ca Dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju, MNiSW oraz Ádám Rottenbacher, EIT Head of Director’s Office. Prelegentami będą polscy przedstawiciele wspólnot wiedzy i innowacji EIT. Będzie również możliwość zadawania pytań oraz dyskusji.

Moderatorem III sesji będzie dr Marcin Kraska, Wiceprezes Centrum Łukasiewicz ds. Badań i Rozwoju.

Więcej informacji, agenda i rejestracja: https://www.kpk.gov.pl/webinarium-na-temat-eit-w-programie-horyzont-europa