Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach budżetu Unii na lata 2021-2027 (webinarium 18.02.2021, g. 11:30-13:00)

Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza wszystkich przedsiębiorców z sektora MŚP na bezpłatne webinarium pt.: „Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw w ramach budżetu Unii na lata 2021-2027 (COSME – Single Market Programme, InvestEU)”.

Webinarium poprowadzi Małgorzata Pitala z Komisji Europejskiej, gdzie zajmuje się koordynacją polityki rynku wewnętrznego, rynkiem wewnętrznym towarów i usług, konkurencyjnością, polityką przemysłową oraz MŚP.

W programie webinarium:

  • Wieloletnie ramy finansowe Unii Europejskiej na lata 2021-2027 – wprowadzenie.
  • Podstawowe zagadnienia nowej strategii Unii Europejskiej dla małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw:
    – kontynuacja programu COSME w ramach Single Market Programme i InvestEU,
    – budżet,
    – formy pomocy,
    – beneficjenci.

Jak wziąć udział?
Webinar jest otwarty i nie wymaga rejestracji. W dniu transmisji uaktywni się player na stronie wydarzenia.

Dlaczego warto wziąć udział?

Jednolity rynek (single market) jest jedną z mocnych stron Unii Europejskiej. Umożliwia Europejczykom swobodne podróżowanie, naukę, pracę, życie. Dzięki niemu europejskie przedsiębiorstwa mogą sprzedawać produkty oraz usługi na terenie całej Unii.

Na lata 2021-2027 Komisja Europejska zaproponowała budżet w wysokości 4 miliardów euro na Program jednolitego rynku (Single Market Programme) z czego 2 miliardy euro przydzielone zostaną w ramach Funduszu InvestEU dla małych i średnich przedsiębiorstw. Celem Programu jest wspieranie konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw na zglobalizowanych rynkach. Nowy program jednolitego rynku jest nowoczesny, prosty i elastyczny, a przede wszystkim łączy szeroki zakres działań, które wcześniej były finansowane oddzielnie, w jeden spójny program. Udział w webinarium przybliży Państwu wiedzę na temat wsparcia jakie MŚP mogą otrzymać w ramach wyżej wymienionych działań.

Komercjalizacja i licencjonowanie własności intelektualnej – webinarium (11.02.2021)

Regionalny Ośrodek Enterprise Europe Network przy Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Europejskim IP Helpdesk zaprasza na webinarium Komercjalizacja i licencjonowanie własności intelektualnej
IP commercialisation and licencing
11 lutego 2021 r., godz. 10:30 – 12:00.

Dr Christian Hackl, ekspert Europejskiego IP Helpdesk, przedstawi m.in. następujące zagadnienia:

  • komercjalizacja własności intelektualnej i jej formy
  • jakie prawa własności intelektualnej mogą być licencjonowane
  • umowa licencyjna a inne umowy (cesji, dystrybucyjna)
  • możliwości wykorzystania patentu przez właściciela
  • czy opracowanie produktu w oparciu o własność intelektualną lub jej sprzedaż to jedyne opcje dla MŚP
  • kiedy licencjonowanie ma sens
  • przykłady najlepszych praktyk w licencjonowaniu technologii

oraz odpowie na pytania zgłoszone przez uczestników.

Webinarium odbędzie się w języku angielskim.

Udział bezpłatny po wcześniejszym przesłaniu karty zgłoszenia na adres: fundacja@frp.lodz.pl

2 edycja Solar Energy Business Mixer – Spotkania B2B On-Line (16-17.02.2021)

Serdecznie zapraszamy na drugą edycję spotkań brokerskich branży fotowoltaicznej. Spotkania będą skupiały wszystkie podmioty zaangażowane w sektor PV:

  • producenci oraz dostawcy paneli, ogniw krzemowych, materiałów i komponentów;
  • firmy usługowe;
  • konsultanci;
  • firmy budowlane;
  • dostawcy energii;
  • producenci systemów serwisowych;
  • wszystkie inne przedsiębiorstwa działające w branży PV.

Wydarzenie będzie miało miejsce 16-17 Lutego 2021 roku od 10:00 do 16:00 w formie on-line na specjalnie dedykowanej platformie internetowej b2match.

Z uczestnictwa w spotkaniach wynika szereg benefitów. Przedsiębiorstwa będą miały możliwość podjęcia współpracy międzynarodowej w aspekcie biznesowym oraz technologicznym. Dodatkową korzyścią jest szansa na poszerzenie wiedzy oraz doświadczeń poprzez spotkania z podmiotami krajowymi i zagranicznymi.

Udział w spotkaniach brokerskich jest bezpłatny. Zapraszamy do rejestracji:
https://ii-solar-energy-business-mixer.b2match.io/

Kontakt do osoby odpowiedzialnej za organizację spotkania:
Marcin Olszewski
m.olszewski@imbigs.pl
+48 22 853 21 82

Webinarium European Institute of Innovation and Technology (EIT): Knowledge and Innovation Communities and HUBs 15.01.2021

Biuro Business & Science Poland/NCBR zaprasza do udziału w webinarium pt. „The European Institute of Innovation and Technology (EIT): Knowledge and Innovation Communities and HUBs”, które odbędzie się 15 stycznia 2021 r. w godz. 10:00-13:15.

W kolejnym programie ramowym Horyzont Europa zaplanowanym na lata 2021-2027, istotne miejsce zajmuje III filar: Innowacyjna Europa, którego częścią jest Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT). W związku z tym biuro Business & Science Poland/NCBR we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego organizuje spotkanie informacyjne na temat działalności EIT.

Podczas spotkania będzie można zapoznać się z bieżącą działalnością Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii w Europie i w Polsce. Przedstawione zostaną również możliwości współpracy w ramach EIT pomiędzy różnymi podmiotami w obszarze badań, biznesu i edukacji.

Spotkanie otworzą: Ewa Kocińska-Lange, Dyrektor Business and Science Poland/NCBR, Mateusz Gaczyński, z-ca Dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju, MNiSW oraz Ádám Rottenbacher, EIT Head of Director’s Office. Prelegentami będą polscy przedstawiciele wspólnot wiedzy i innowacji EIT. Będzie również możliwość zadawania pytań oraz dyskusji.

Moderatorem III sesji będzie dr Marcin Kraska, Wiceprezes Centrum Łukasiewicz ds. Badań i Rozwoju.

Więcej informacji, agenda i rejestracja: https://www.kpk.gov.pl/webinarium-na-temat-eit-w-programie-horyzont-europa

Health Tech Hub Styria Pitch & Partner 2021 – wirtualne spotkania b2b dla branży medycznej i biotechnologicznej, 28.01.2021

Zapraszamy do udziału w wirtualnych spotkaniach b2b dla branży medycznej i biotechnologicznej Health Tech Hub Styria Pitch & Partner 2021. Impreza odbędzie się 28 stycznia 2021 r., termin zgłoszeń mija 27 stycznia.

Do udziału zaproszone są następujące podmioty:

  • Start-upy
  • Naukowcy
  • Inwestorzy
  • Firmy z branży medycznej i biotechnologicznej
  • Użytkownicy końcowi (szpitale, lekarze)
  • Eksperci w zakresie e-zdrowia
  • Interesariusze regionalni i krajowi

Spotkania odbywają się wyłącznie w formie wirtualnej. Językiem spotkań jest angielski.

Rejestracja na spotkania (do 27 stycznia): https://www.hth-styria.com/

Kontakt w ośrodku EEN przy Łukasiewicz-IMBiGS:

Adam Balcerkiewicz
adam.balcerkiewicz@imbigs.lukasiewicz.gov.pl
tel. +48 22 853 97 79

Webinarium „Plan dla Pracy i Rozwoju” – 18.12.2020 godz. 12.30

Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zapraszają na webinarium z udziałem ekspertów Ministerstwa i PARP.

Plan dla Pracy i Rozwoju zawiera działania w trzech obszarach:

Bezpośrednia pomoc to pakiet wsparcia da setek tysięcy firm. To działania antykryzysowe dla przedsiębiorstw, które na skutek drugiej fali epidemii znalazły się w trudnym położeniu.
Nowy kierunek to kompleksowe wsparcie dla wszystkich, którzy chcą założyć własny biznes lub dostosować dotychczasowy do potrzeb rynku.
Impuls rozwojowy to szereg kompleksowych rozwiązań dla tych, którzy planują inwestycje i­ modernizację swojej firmy, aby zwiększyć jej konkurencyjność.

Więcej informacji, program i rejestracja


Neutralne dla środowiska mariny i małe porty” – webinarium i spotkania B2B online, 8 grudnia 2020

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości serdecznie zaprasza do udziału w webinarium pn. „Neutralne dla środowiska mariny i małe porty” oraz spotkaniach b2b z norweskimi i zagranicznymi firmami działającymi na rzecz strategii „niebieskiego wzrostu” (ang. blue growth). Webinarium i spotkania b2b odbędą się 8 grudnia 2020 r. w godzinach 09:30-17:00.

Aby wziąć udział zarówno w webinarium, jak i w spotkaniach b2b, należy wypełnić formularz rejestracyjny online na stronie internetowej wydarzenia.

Link do webinarium (09:30-13:10) prześlemy e-mailem do uczestników bezpośrednio przed wydarzeniem.

Spotkania B2B (13:30-17:00 ) odbędą się za pośrednictwem komunikatora wbudowanego w platformę b2match. W tym celu konieczne jest zalogowanie się do platformy oraz wybór umówionego na daną godzinę spotkania i połączenie się z rozmówcą.

Więcej informacji: https://www.parp.gov.pl/component/content/article/65175:neutralne-dla-srodowiska-mariny-i-male-porty-webinarium-i-spotkania-b2b-online-8-grudnia-br

Elastyczne i nowoczesne łańcuchy dostaw źródłem budowania przewagi konkurencyjnej. Webinarium 30.11.2020

Ośrodek Enterprise Europe Network przy PARP zaprasza na bezpłatne webinarium, które poprowadzi Tomasz Sączek, doświadczony manager z sukcesami zarządzający łańcuchami dostaw, od 19 lat związany z logistyką operacyjną. Uczestniczył w wielu optymalizacyjnych projektach logistycznych. Specjalizuje się w obniżaniu kosztów oraz przebudowie procesów logistycznych. Posiada doskonałą znajomość branży logistycznej zarówno w Polsce jak i zagranicą. Praktyk, członek polskich i zagranicznych organizacji logistycznych, certyfikowany trener, wykładowca.

W programie webinarium:

  1. co przyniesie przyszłość? Trendy związane z nowoczesnymi łańcuchami dostaw;
  2. co robić  w sytuacji kryzysowej gdy łańcuchy dostaw się zrywają –  przykłady;
  3. rozwiązania transportowe bardziej i mniej znane;
  4. nowoczesne rozwiązania wspierające procesy magazynowe;
  5. inspiracje dla nowoczesnych łańcuchów dostaw z różnych branż;
  6. polskie innowacje godne uwagi, które mogą poprawić konkurencyjność łańcucha dostaw.

Kiedy?

30 listopada br. godz. 11:30 – 13:00

Jak wziąć udział?

Webinar jest otwarty i nie wymaga rejestracji. W dniu transmisji na stronie ośrodka EEN przy PARP uaktywni się player, w którym będzie można obejrzeć materiał.

Webinar „Kreatywny Pitching” – 5 listopada, g. 10:00

Ośrodek Enterprise Europe Network przy Łukasiewicz – IMBiGS zaprasza MŚP oraz inne podmioty, szczególnie z branży kreatywnej, na bezpłatny webinar „Kreatywny Pitching”.

W trakcie webinaru zaprezentowane zostaną sposoby na skuteczne zainteresowanie projektem osób decyzyjnych. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat przygotowania profesjonalnej prezentacji.

Zachęcamy do zadawania pytań, na które prowadząca odpowie na sam koniec webinaru.

Prowadząca – Aleksandra Leszczyńska 

Producentka i zielona aktywistka. Pracę w branży rozpoczęła ponad dziesięć lat temu w Hiszpanii, po studiach w Media Business School. Następnie w Polsce pracowała instytucjach takich jak PISF czy Kreatywna Europa. Od kilku moderuje spotkania branżowe oraz prowadzi warsztaty pitchingowe, a także zajmuje się finansowaniem oraz rozliczaniem projektów filmowych. Obecnie kończy studia z Ochrony Środowiska oraz walczy o bardziej „zielone” produkcje filmowe.

Agenda:

10:00 – 11:15 Prezentacja „Kreatywny Pitching”

11:15 – 11:45 Q&A

Link do webinaru zostanie Państwu przesłany po rejestracji:

Klikając „wyślij” wyrażają Państwo zgodę na gromadzenie i przetwarzanie wysłanych danych przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Łukasiewicz-IMBiGS.

Dane są gromadzone i przetwarzane przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z siedzibą w Warszawie (02-673), ul. Racjonalizacji 6/8 w celu wykonywania na Państwa rzecz usług  i/lub udzielenia wsparcia w ramach zadań realizowanych przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Łukasiewicz – IMBiGS i to te zadania realizowane w interesie publicznym stanowią podstawę prawną przetwarzania danych. We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Łukasiewicz – IMBiGS. https://www.imbigs.pl/bip/polityka-prywatnosci

INTERFILMLAB – Film & Multimedia B2B Meetings (3-5 listopada 2020)

Zapraszamy do udziału w Spotkaniach Brokerskich dla branży kreatywnej. Spotkania odbędą się w formie wirtualnej – trzy dni sesji b2b oraz debata transmitowana online. Debata poświęcona będzie problematyce produkcji imprez filmowych w dobie pandemii COVID-19. W dyskusji udział wezmą organizatorzy i selekcjonerzy europejskich festiwali.

Do udziału w Spotkaniach Brokerskich zapraszamy przedstawicieli sektora kreatywnego z uwzględnieniem następujących branż:

  • Film
  • Telewizja
  • Animacja komputerowa
  • Media cyfrowe
  • Reklama
  • Fotografia
  • Gry
  • Design

Korzyści z udziału w Spotkaniach:

  • Nawiązanie kontaktów z partnerami do projektów podczas efektywnych indywidualnych spotkań,
  • Znalezienie nowych klientów,
  • Dyskusja na temat nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań

Rejestracja na spotkania odbywa się poprzez stronę https://interfilmlab-film-multimedia-b2b-meetings.b2match.io/ Termin zgłoszeń mija 4 listopada.